Blog

Kako da budete zdraviji, jači, aktivniji

Kada realno pogledate, biti zdrav nije isto što i izgledati kao supermodel. Vema često nismo ni svesvni koliko zdravlje ima malo veze sa fizičkim izgledom, i koliko je bitno imati telo čiji svi delovi funkcionišu kao celina.

  1. Ali ne brinite postoje veoma jednostavni trikovi kako da na veoma jednostavan način pomognete svom telu, kako da uspostavite kontrolu nad svim što se dešava u vašem organizmu od cirkulacije, disanja, nivoa stresa. Često niste svesni svoje moći.
    Evo nekoliko veoma jednostavnih predloga, koje možete svakodnevno da primenjujete i koji če Vam pomoći da budeti zdraviji, jači i aktivniji.
  2. Manje sedite- Vaše telo nije stvoreno za sedenje vež za pokret. Kratkotrajna šetnja u trajanju od nekoliko minuta, od vaše stola do štampača na primer na svakih 30 minuta, može mnogo da redkuje bol u leđima i ramenima. Prošetjte malo po kancelariji, napravite nekoliko čučnjeva, popijte malo vode, napravite nekoliko jednostavnih pokreta. Naime periodično kretenje, kao i promena položaja tela smanjuju opterećenje na vašu kičmu, poboljšavaju protok krvi i limfe u vašem organizmu, i omogućavaju da se osečate bolje i da imate više energije tokom celog dana.
  3. Izađite napolje, pokrenite se- Zdrav program vežbanja ne mora biti fensi, skup ili zastrašujući. Mnoge studije pokazale su koliki je značaj jednostavnih vežbi kao što je naprimer šetanja. Pravi značaj svakodnevnog kretanja ograda se i u redukciji hroničnih boloesti kaošto su problemi sa povišenim krvnim pritiskom, problemi sa srce, dijabetes, ali i svakodnevan pokret omogucava vasem telu tip top formu.
  4. Jedite stvarnu hranu- Hrana je gorivo za vaše telo- tako da ono što jedete, što unostite u Vaš organizam ogređuje i nivo energije u toku dana, kao i osežaj blagostanja, poleta. Usrestredite se hranu koja je što manje termički obrađena, i puno sveđeg voća i povrća. Kada jedete pravo gorivo, osećažete se puni energije, kao da moćete da menjte svet.
  5. Pijte više vode- Niste videli da motor radi bez ulja- e tu funkciju i još mnoge toga u vasem organizmu ima voda. Ona omogućava distribuciju hranljivih materija u organizmu, regulise telesnu temperaturu, pomaže u procesima varenja, zaustavlja glad i omogućava rad vaših mišića i nerava na vrhunsko nivou. Nemate naviku da pijete vodu_-stavite malo limuna, narandze, nane i učinite je primamljivijom.
  6. Dišite- Duboko disanje dovodi do oksigenacije krvi, što subjektivno dalje osećaj da imate više energije. Takoše poboljšava se luimfna cirkulacija, i omogućava da se rešite stresa za kratko vreme. Evo jednog jednostavnog trika za pravilno duboko disanje. Lezite na kreve ili pod, ruku podignite na prednju stranu stomaka i dišite. Osetite li da se Vas stomak uvlaču i smanjuje prilikom udisaja__Ako ne, usporite, i usresredite se na udisaje.
  7. Naspavajte se- Svi smo mi različiti i imalmo svoj ritam, ali vaćini ljudi je neophodno sedam osam sati neprekidnog sna. Neophodno je ući u rutinu,kako bi se vase telo usporilo i obezbediti redovan ciklus bušenja i odlaska u krevet. Adekvtan san omogućava vašem organizmu pravilno funkcioisanje endokrinog sistema koji utiče na mnoštvo fukncija u našem organizmu, izmešu ostalog i glad i regilisanje telesne težine.

Ne smete se bojati da potražite profesionalnu pomoč- Da li ste primetili da imate bolove iako se prdržavate gore navedenih pravila: Vaše telo vam poručuje da se za pomoć morate obratiti profesionalcu. Nemojte prihvatati bol kao normalnu činjenicu, ili kao što bi rekli „ u skladu sa krstenicom“ obratite se lekaru. Adekvatan terapijski pristum omogućićeva vam da se zauvek rešite bola i naućiti vas koji su to načini da do bola ne dodje ponovo.

March 6, 2018 Vesti iz medicine
About Miodrag Miljkovic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

REZERVIŠI ☎ 021/6721492